Pilates i jego znaczenie

Home / AKTYWNY SENIOR / Pilates i jego znaczenie

Pilates i jego znaczenie

Jako doświadczony od 14 lat instruktor Pilates mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że PILATES to jedyny program ćwiczeń fitness jaki znam skierowany dla każdego, bez względu na wiek i poziom sprawności ruchowej. Pilates dla seniora z MartaFit.pl
W Ostrowie zajęcia Pilates wprowadziłam w 2001 roku w słynnym niegdyś Studio Fitness Madame. Zajęcia cieszyły się od początku niebywałą pupularnoscią. Nagle okazało się, że zajecią fitness nie są stworzone tylko dla młodych dziewczyn ale rownież dla świadomych, dojrzałych kobiet, które dbają o siebie znacznie więcej.
Liczne rzesze kobiet aktywnych zawodowo odkrywalo na nowo potencjał swojego ciała. To było coś niesamowitego. Nowe trendy w Ostrowie i moda na fitness stały się z czasem stylem życia nowoczesnych kobiet.
Niektóre z tych właśnie dziewczyn i kobiet, które dyskretnie podglądały moje zajęcia są teraz instruktorami fitness i aktywnie działają na rynku lokalnym z czego jestem bardzo, bardzo dumna :)
Na podstawie swoich kilkunastoletnich zajęć pracy z ciałem w wielu klubach fitness i szkołach tj. Studio Madame Fitness, Life Fitness Club Kalisz, Life Fitness Club Ostrów Wlkp, Apollo czy zajęć z gimnastyki dla seniorów na Uniwersytecie III Wieku czy z Amazonkami dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z moimi podopiecznymi i skutecznie zachęcam do systematycznych treningów Pilates.
Gimnastyka ta jest niezastąpioną metodą ćwiczeń fizycznych wykorzystywanych w rehabilitacji pourazowej, pomaga w walce z nadwaga, osteoporozą oraz w leczeniu stresu i chorób cywilizacyjnych.

trening on line nowyMetoda polega na unikalnym systemie ćwiczeń, które podnoszą świadomość prawidłowej postawy i czucia w przestrzeni.
Jest to program treningowy całego ciała. Taka forma likwiduje napięcia wywołane stresem, siedzącym trybem życia, zwiększa energię życiową, siłę i gibkość ciała. Pilates to forma ćwiczeń, które mają na celu wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części mięśni grzbietu i pośladków. Jest praktycznie jedyną forma ćwiczeń fitness dla kobiet w ciąży i zarazem pierwszą forma ćwiczeń, wskazana po porodzie (pamiętajmy jednak zawsze o konsultacjach z lekarzem).
To rownież gimnastyka, która doskonale modeluje i wysmukla ciało bez zbędnego obciążenia.
Pilates świetnie stymuluje ciało, dodaje siły i energii, poprawia samopoczucie ćwiczących, a ćwiczenia możemy bez trudu wykonywać zarówno w domu jak i na świeżym powietrzu.

Warto rownież wspomnieć, że jest to rewelacyjna forma ruchu stoworzona przez nietuzinkowego człowieka, niemieckiego sportowca Josepha Pilatesa.
Swoją popularność zdobył najpierw u chorych leżących w szpitalach z którymi ćwiczył za pomocą sprężyn przymocowanych do łóżek szpitalnych, tak że chorzy mogli być poddawani rehabilitacji jeszcze gdy leżeli w łóżku. Ta innowacyjna metoda doprowadziła do stworzenia przez J. Pilatesa całej gamy urządzeń do ćwiczeń i rehabilitacji. Później Joseph swą popularność przeniósł do Anglii i USA w środowisko tancerzy i wybitnych sportowców, którzy potwierdzili jego skuteczność.

Ćwiczenia Pilates wykonywane są w spokojnym rytmie, istotna jest tutaj precyzja i jakość ich trening na trawiewykonywania a nie ich ilość. Sam system ćwiczeń opiera sie na równomiernym wzmacnianiu i wysmuklaniu całego ciała, ze zwróceniem szczególnej uwagi na mięśnie szkieletowe, które są odpowiedzialne za prawidłową postawę ciała.

 

 

Ćwiczenia Pilates wykonywane są w spokojnym rytmie, nie ważna jest tutaj ilość powtórzeń lecz precyzja i jakość ich wykonania. Sam system ćwiczeń opiera sie na równomiernym wzmacnianiu i wysmuklaniu całego ciała, ze zwróceniem szczególnej uwagi na mięśnie szkieletowe, które sa odpowiedzialne za prawidłowa postawę ciała.
Zalety ćwiczeń Pilates to:
– smukła i szczupła sylwetka
– nawyk prawidłowego oddychania podczas ćwiczeń
– korekta wad postawy
– niwelowanie dolegliwości bólowych pleców
– łagodzenie kontuzji i urazów
– poprawa gibkosci i elastyczności kręgosłupa
– poprawa równowagi
– zwiększenie świadomości własnego ciała
– poprawa koordynacji ruchowej
– zachowanie młodości
– bezcenna pomoc w rehabilitacji ruchowej
– wzmacnianie mięśni brzucha, pleców i pośladków

Pilates to nic więcej jak „tylko”, albo „aż” – inteligentna gimnastyka dla każdego.
Pilates to gimnastyka uznawana na całym świecie, do której osobiście zachęcam i zapraszam na treningi.

Marta Libudzic
MartaFit.pl

Recent Posts

Leave a Comment

Kontakt

Skontaktuj się z nami.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

ćw dzieci martafitZająć Wilkanocny MartaFit.pl